Dagens Tänkvärdhet - Dag 2

"Låt inte stoltheten förstöra goda relationer"

Vår stolthet kan lätt bli vår värsta fiende. Det har många gånger hänt att jag behövt hjälp, men varit för stolt för att be om den. Rädslan att andra ska se ner på mig för att jag inte klarar allt själv har ofta hindrat mig. Sedan har vi det här med att be om förlåtelse, där sätter ofta stoltheten stopp. Man vill inte erkänna att man hade fel, eller är rädd för att inte bli förlåten, och väljer då att istället undvika personen ifråga helt och hållet.
Ett sånt slöseri med livet, att vara rädd.


Kommentarer
Postat av: Sandra

gillar era tänkvärdigheter! :)

2010-03-05 @ 14:00:49
URL: http://allasvaranhoik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0