Lampmani

Lately har jag fått lite av en lampmani. Det är SVÅRT att hitta taklampor! Och SVÅRT att hitta snygga lampskärmar. Om man inte vill spendera en förmögenhet vill säga. IKEAs utbud av taklampor är minst sagt under all kritik, bara vita plafonder och rislampor så långt ögat når. Jag vill ha något lite mera färgglatt.

Räddaren denna gång heter Erikshjälpen Second Hand. Jag går dit någon gång i månaden, sisådär 98% av grejerna är bara skräp, men ibland kan man göra riktiga fynd!


Den här röda taklampan köpte jag för ynka 40 kronor, kommer att hamna antingen i köket eller i hallen när jag flyttar tillbaka till min älskade lägenhet =)


Sedan köpte jag också en urblekt lampskärm för en femma, och klädde om den med samma tyg som är på mina soffkuddar, riktigt nöjd =)

Nu längtar jag tills jag får flytta in igen, tillsammans med min danska lagkompis Jeanette som jag kommer ha som inneboende. Kommer bli en awesome säsong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0